A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

nagy gyalogtúrák a déli toszkán részeken

Alidáék 2017 áprilisában vágtak neki a déli résznek, 3 gyerekkel egy hétre jöttek. Saturniát választották bázisnak és innen kirándultak az etruszkok nyomában de természeti parkokat is megnéztek. Saturnia, Sorano, Sovana, Pitigliano és a maremma park mellett eljutottak Orbetelloba de Assisibe és Perugiaba is!

Szia!

Bocs, hogy csak most válaszolok, használd nyugodtan a leírásokat. -
Akkor sorban:
A Maremma parkban mi gyalogoltunk. Normál túrautak, akik amúgy is szívesen túráznak, azoknak mindenképpen ajánlom. (Mi még rókát is láttunk.) Felnőttnek 10€, gyereknek 5€ volt - a honlapon is ez van. A biciklis belépőket nem tudom, ráadásul saját kerékpárral is be lehet menni. További infok a cikkben
A Tarot kert szerintem látványos, rendezett. Felnőttnek 12€, gyereknek 7€ volt. Azt gondolom, érdemes megnézni. Délutánonként van nyitva, s mint írtam, nagyon közel van az E80-ashoz.
A Saturnia vízeséshez lementünk, de a gyerekeink leszavazták a fürdést (kamaszok...) - pár fotót azért készítettünk. A parkolóért nem kellett fizetni. Sokan kempingeztek, grilleztek. A zuhanyzási lehetőség is megvan. (Ha jól emlékszem, 1 vagy 1,5 €) További infok a cikkben, klikk ide .
A szállást a gps koordináták birtokában könnyen megleltük, a Saturnia residence egyik bungalojában voltunk. A házzal összességében elégedettek voltunk; tiszta, rendezett, csendes. Ami negatívum volt (figyelembe véve azt is, hogy nem 1-2napra, hanem majdnem egy hétre mentünk): wifi nem "ért el" a házig, a konyhafelszerelés kissé hiányos (pl. csak 3 bögrénk, 2 poharunk volt), mivel mi nem a hotel, hanem a bungalós részen voltunk, jó lett volna egy rövid "házirend" (szemét, takarítás, behajtás, étterem nyitvatartása, ilyesmi)  - ezeket akartuk is jelezni a kijelentkezéskor, de végül férjem addig beszélgetett, hogy elfeledkezett róla :-D Mert egyébként kényelmesen, igazán jól éreztük magunkat!
Természetesen Pitiglianot és az etruszk emlékeket sem hagytuk ki. Pitigliano csodás ( Manciano felől érkezve az utolsó kanyaroknál kialakítottak több leállóhelyet is, ahonnan megcsodálható/lefotózható a sziklára épült város.) Bár húsvét vasárnap voltunk, sok-sok ember volt, de nem nyomasztóan. Mi nem az óváros közelében parkoltunk, hanem kicsit feljebb, de 10-15 perc alatt bent voltunk.
Egy leírásban olvastam, hogy át lehet menni gyalogosan az "etruszk úton" Sovanaba. Az utat - másokkal egyetemben - nem találtuk meg. Nem csak mi kerestük, sok olasz és más külföldi is. Valószínűleg létezik, de nincs jelölve a város határában, hogy merre kellene indulni; vagyis van 1-2 kopott tábla, de már olvashatatlanok. Így autóval mentünk át Sovanaba, aminek határában viszont már kint vannak a túratáblák :-) Az archeológiai park a városon kívül van. Mi egy hétköznap látogattuk meg, így csak pár látogató lézengett. Ezen a napon voltunk Soranoban is (és visszamentünk Sovanaba is). Kihalt volt mindkét hely; mintha csak idehaza Hollókőn járnánk egy hétköznap... De varázslatos a városok atmoszférája. Azt gondolom, ha vki arra jár, nem szabad kihagyni!
Orbetelloban is voltunk, igaz inkább csak sétálgattunk. (A város sziget felé eső részén tettük le a kocsinkat.) Majd elindultunk a szigetre. Kocsival nem lehet körbemenni! (Egyrészt van egy szakasz, ahol nincs kiépített út, másrészt ez a szakasz valószínűleg magánút. Ezt "alulról" érkezve tábla jelzi, mi "felülről" nem láttuk - de lehet, hogy csak amiatt, mert 2 másik autós már ott állt, s csak arra koncentráltunk, hogy járható-e...) Találtunk viszont egy kis kellemes partrészt, ahol többen is fürödtek, napoztak - persze mi is.
Egyik nap Assisibe (+ Peruggiaba) is elmentünk - tudom, nem Toszkana és kb. 2,5 óra volt az odaút, de megérte!

Ezt a hetet úgy terveztük, hogy a városnézés és a természetjárás egálban legyen. Azt gondolom, hogy Toszkana ezen részén ez tökéletesen adott. (Bár egy túratérképet vagy vmi hasonlót érdemes beszerezni.)
Próbáltam rövid lenni, de látom, hogy jó hosszúra sikerült a levél. (Ha a többi belépő is érdekelne, megkeresem őket. Apropo: volt, ahol a 16 éves fiam még gyerekjegyet kapott, volt ahol felnőttet; volt ahol családi kedvezményünk volt...)
Jó hétvégét!
Alida

You have no rights to post comments