A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Laciék 12 napja: fagyik és más finomságok

San Gimignano mellet Rosannánál volt egy a kis család 2018 júliusában és ahogy olvashatjátok sokfelé jártak és sok finomságot ettek

Rosanna házáról infokat itt találtok - klikk. Ahogy nézem sok kulináris élményben is részük volt...

Szia Viki,

Bocsánat a hanyagság miatt, kikerült a látótérből az utolsó leveled, de most eszembe jutott a kérésed, mert éppen a nyarat tervezzük és beugrott, hogy hoppá, elég elítlhető módon elhanyagoltam ezt a dolgot.

Szállás:
Rosanna nagyon kedves, a szállás, az egész gazdaság csodálatos, a kilátással és atmoszférájával együtt, távol a zajtól, nyűzsgéstől, igazi vidéki hangulat. Volt olyan reggel a viharos éjszaka után, hogy a dombok közöttt úszó pára fogadott az ajtón kilépve, majd egy óra múlva már ragyogó napsütésben tündökölt a táj koronájaként San Gimignano.
Hárman voltunk (9 éves gyermek és a két szülő) egy kétszemélyes apartmanban, 12 éjszakát töltöttünk el ott. A franciaágy kényelmes volt, a szoba és a konyha szépen, ízlésesen berendezett, a fürdőszoba is tiszta, igényes, bár a konyhában lévő kinyitható ágy nem kimondottan kényelmes....

Minden nap finom reggeli várt minket, mi kértünk olasz (sütemények, lekvárok) és kontinentális reggelit (sonka, szalámi, sajtok) is, így rendszeresen kiadósan és jóllakottan álltunk fel a reggelizőasztaltól. Rosannával angolul tudtunk beszélgetni, mindenben segítőkész és informatív. Kiváló minőségű lekvárokat és bort készítenek, zöldségeket termelnek a gazdaságban. Mindenképpen meg kell kóstolni mindent, amit csak kínál, minden amit kóstoltunk, élmény volt.

San Gimignano és Colle di Val d’Elsa körülbelül azonos távolságra vannak a háztól és mindkettő elég látnivalót ad akár egy hosszabb ott tartózkodásra is és nem lehet úgy csavarogni a környéken, hogy egy félórás autótút után ne legyen az embernek hűha érzése a csodálatos táj és látvány miatt.

San Gimignano csodálatos. Elég sok a túrista, de ezzel nyilván mindenki tisztában van, aki oda tervezi az utazást. Signore Dondolli fagyija a főtéren nagyon finom, de találtunk másik kiváló fagylaltos családot is. Nagyon finom (mondom, nagyon finom) pizzát ettünk, talán életem eddig legfinomabb pizzáját ( Ricca Pizza - Via San Giovanni, 92, Via S. Matteo, 5) . Megunhatatlan! A személyzet elsőre nem tűnt túl barátságosnak, de később kiderült, mégis azok. A mosoly csodákra képes. :)

Colle di Val d’Elsában van egy nagy Coop szupermarket, olyan kínálattal ebben a kis vidéki városkában, ami megszégyeníti a legnagyobb Bp-i hipermarketek kínálatát. Minőségben és választékban is és a sétány az óváros falán, az óvárosban, a látvány, mesés.

Elkirándultunk Firenzébe is, de csak sétáltunk a városban, átmentünk a Ponte Vecchio hídon, felsétáltunk a Piazzale Michelangelo térre és fagyiztunk. :) A Venchi új üzletében csokoládé zuhatag folyik a falon, itt ettünk fagyit, többek között karamellírozott mogyoródarabkás csokoládéfagyit. Azután ezzel a fagyival találkoztunk Siennában is. Azóta is emlegetjük, ennyire finom fagyit ritkán lehet kapni, ezt mindhárman tanúsíthatjuk. :) A múzeumokra kell legalább 3-4 nap, ez egy külön út lesz majd ebbe a szép városba, de akkor csak ide. Az autót a város szélén lévő ( Parcheggio Villa Constanza ) óriás parkolóban tettük le, biztonságos helyen és villamossal mentünk a belvárosba. A legjobb megoldás, mindenkinek ajánlom.

Siena a másik csoda. Kissebb mint Firenze, emberközelibb, könnyebben felfedezhető. Kétszer is elmentünk Sienába, de bármikor visszamennénk és nem csak a Venchi karamellírozott mogyoródarabkás csokoládéfagyija miatt. :)

Voltunk a Viki által szervezett kiránduláson a Cinque Terre-n. Ez nekünk elég hosszú út lett, nem tudtuk az élménynek megfelelően élvezni. Erre az egész napos programra csak kipihenten szabad menni, mi még nem hevertük ki akkorra az 1000 Km-es utat, ezért kicsit nehezen fogadtuk be a sok élményt.

Jártunk még Volterrában, fürödtünk a Baratti öbölben, sétáltunk, Monteriggioneban, sok-sok kis vidéki városkában, faluban. Ezekhez a kirándulásokhoz jó bázis volt Rosanna háza, még ha a tengertől messze is van. Bármikor visszamennénk Rosannahoz és Toscanaba is, még nagyon sok felfedeznivaló dolog vár ránk.

El kellett mennünk autószervízbe (márkaszervíz - SuperAuto), nem kritikus dolgoról volt szó, inkább megelőző jellegű vizit. Segítőkészek voltak, gyorsak, kedvesek és kb. 25%-al olcsóbbak, mint Bp-en. Ezt például sosem fogom megérteni hogyan lehet, de nem bántam meg, hogy megtapasztaltam.

Ezek jutottak eszembe, ami nem annyira személyes (talán az ételek a mi ízlésünknek megfelelőek, de azt gondolom, 100-ból 99 embernek szintén ízlenének) élmény és más is hasznát veheti.

Mennénk 2019-ben is! (Valószínűleg megyünk is) :)

Köszönöm a türelmedet,
Laci

You have no rights to post comments