A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

A 2011es esőzés

Ha eljuttok erre a fantasztikus részre és sétálgattok Vernazza vagy Monterosso utcáin akkor sem könnyű elképzelni hogy ezt a két falut szinte teljesen elárasztotta a sárfolyam 2011ben, házak döltek össze, auto nem maradt egy sem és minden a tengerben végezte...

Toszkánában élek 2001 óta de csak 7 év után jutottam el a Cinqueterrére a falunkban szervezett buszos úttal ami egy nyugdíjas kiránduláshoz hasonlított mert az átlagéletkor 60 év lehetett amin csak pár unoka és én javítottam. Reggel korán indultunk, La Speziából hajóztunk végig egy őszi vasárnap és a kissé fehős ég ellenére elvarázsolt a hely. Aztán visszatértem a kisfiammal egy hosszú hétvégére majd egy évvel késöbb, autóval mentünk és Cornigliában szálltunk meg. Amikor Henrik (Zsiga) itt járt 2011ben az utolsó hetükben szüleim is itt nyaraltak és mások is ráharaptak a kirándulásra ezért ez már több autós, előkészített egynapos kirándulás volt aminek alapján azóta is megyünk. A kitérő lényege az lenne hogy ebben az évben nagyot változott a ligur tengerpart mert ősszel egy furcsa esőzés során több falun átment a sárfolyam aminek képeit ma is láthatjuk pl Vernazza vasútállomásának oldalán. A híradóban látott amatőr felvételek és özönvíz utáni jelentések láttán csorogtak a könnyeim hiszen a házak közötti barna folyam autókat, embereket és minden mozdíthatót de házakat is elsodort, vagy 10en meghaltak. Az emberek hetekig csak a hordalékot lapátolták és markolók probáltak utat törni és eltakarítani mindent de az autóutak járhatalanok voltak és elérhetetlenné tették a falvakat. Egy évet kihagytam és csak 2013 januárjában jutottam el megint ide autóval és még mindig kerülőutakon lehetett Vernazzát megközelíteni, részben földúton olyan sziklafalak mellett melyekről mintha a bőrt is lehúzta volna egy láthatatlan kéz. A völgyekben a víz által lehordott háznyi sziklatömbök és erdőkből maradt száraz törzsek halomjai meredeztek de már lehetett látni a védőhálókat és gátakat amiket egy hasonló katasztrófa elkerüléséhez emeltek. A falvakban még másfél év után is hiányzott sok ajtó hiszen a lenti utca földszintjét eltemette a sár-törmelék-szikla-növény-autó-állat folyam ezért minden helységnek új ajtó, ablak is kellett amit nem bírtak az helyi asztalosok. Az összes autót elvitte a víz és mivel állami segítséggel tudtak újat venni (Fiatokat) most a rendszámok egymást követik hiszen ugyanakkor érkeztek mindenkinek. Nem ragozom de gondoljatok erre mikor a két északi faluban jártok és máló vakulatú épületet láttok vagy egy bezárt boltot....

alluvione-vernazza-G.jpg Egy turista amatőr felvételei Vernazzából, klikk a képre

Egy másik videohoz Monterossóból klikk ide  A sínek melletti képeken láthatjátok ahogy az autókat viszi a víz a tenger felé- balra esik a város főutcája is ahol végigment a folyam és a földszinti ajtóknak csak a teteje látszik ha jobba megnézitek mert betöltötte a sok szikla, sár és törmelék. Na itt van egy fagyizó ahol én is megfordultam másfél évvel ezután és láthatjátok hogy milyen magasan állt víz itt bent a helységben is válmagasságban (én 181centi vagyok),.

MonterossoGelateria

You have no rights to post comments