A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Cinque Terre - egynapos kirándulás

A színes kis házak karakterisztikusan egymás fölé épültek, a tenger színe mélykék.... Ez a Cinque terre vagyis az 5 föld, lássuk mit tudunk ebből egy nap alatt megnézni

frissítve 2024 március

A Cinque Terre nem Toszkána hanem már Liguria tartományban van de ez végülis kinek számít? Hiszen Toszkána nyugati partján a tengert követve simán átérünk ebbe a tartományba. Az 5 kis falu mindenkit elbűvöl és ez érhető: hegy-tenger-színes házak-narancsfák.... szépségeiről már írtam több cikket, ezekhez klikk ide.

Én 2005ben voltam itt elöször még a helyi 'falusi' ismerősökkel, aztán 'főállású kiránduló' lettem és hetente megyek ide kis autókaravánommal vagyis veletek. Lassan kikristályosodott az egynapos program amibe bele lehet préselni belőle annyit ami még kényelmes de mégis a legtöbbet mutat. Együtt megyünk az autókkal, keresek alternatív parkolót ha ez tele van, intézem a kikötőben a jegyvásárlást ha mennek a hajók vagy az állomáson a vonatjegyet ha nem mennek. Nem marad le senki, nem szállhat rossz hajóra vagy vonatra, megmutatom hol a wc, elmondom mit érdemes enni és venni.... infokhoz klikk ide.

mikor: a főszezon áprilistól október végéig tart, nagy a tömeg kicsi helyen és ezt komolyan vegyétek figyelembe a tervezésnél -aki ezt nem bírja neki se induljon. Igazán kevesen talán november végén és februárban vannak hétköznapokon. Nyáron sok a fiatal, este is jó a hangulat főleg Riomaggiorében és Monterossoban de iskolai kirándulócsoportok is mindig felbukkannak. A tavaszi és késő őszi időszakban rengeteg túrázó jön erre, sokszor az idősebb korosztályokból és szervezetten, buszokkal.

Honnan: hajók indulnak az 5 faluhoz Lericiből, La Speziából vagy Levantóból, nyáron Viareggioból is Carrara érintésével de csak ha jók a tengeri viszonyok és szerintem túl hosszú a hajózás. Vonattal egész évben elérhető, Pisából vagy Firenzéből átszállással lehet eljutni ide, la Speziában kell a helyi vonatra átülni.

HAJÓK indulnak La Spezia kikötőjéből nyáron 9.15kor, 10.15kor és 11.15kor ... (pontos menetrend a hajós cikkben). Parkolni lehet a vasutállomás alatt, a környező utcákon vagy a yachtkikötőben de szánjatok rá időt mert nem egyszerű és mindegyik fizetős....Lericiből az első hajó 9.30-kor indul aztán 10.30kor és nyáron 11.30kor is. Itt nem lehet behajtani a belvárosba csak 10ig de helyet már akkor is nehéz bent találni az autónak ezért a külső parkolókat ajánlom mint a San Terenzot vagy a la Vallata-t ahonnan nyári vakáció idején van kisbusz is a kikötőig de elég megbízhatatlan menetrenddel, egyébként meg vagy 20 percet kell gyalogolni.

A hajók érintik az öböl szélén lévő Portoveneré-t ahol mi ki szoktunk szállni egy sétára. Ha inkább csak strandolni akartok akkor érdemes egészen az utolsó faluig hajókázni kiszállás nélkül ( Monterosso) mert ott van egyedül homokos part. Aki szeretné felderíteni a falvakat érdemes 2ben max 3ban is kiszállni, ennél többre nem hiszem hogy van idő hacsak nem hajnalban indul valaki.  Monterossóból vonattal 23 perc alatt visszaérünk La Speziába, de Lericibe azonban nem jár vonat tehát aki ott parkol annak mindenképpen a hajóval kell visszamenni ami sokkal tovább tart de pihentetőbb.

A közlekedéses infokhoz és az aktuális menetrendhez klikk ide.

A Cinque terre első, vagyis legdélibb faluja Riomaggiore, az ismert élénk piros emeletes házzal a parton- ide fél óra alatt ér el a hajó Portoveneréből (több mint egy óra La Speziából vagy Lericiből). A második falu Manarola, ahol szintén sok képeslap fotója készült. A harmadikban nem áll meg a hajó (Corniglia) de vonattal és busszal (vagy gyalog) el lehet ide is jutni. A 4. Vernazza, a szinte zárt homokos öböllel és templommal. Végül Monterosso ahol a már említett hosszú homokos és kavicsos strand is van, sok kis butik, étterem, kávéző. Főszezonban egyszerre több  hajó is indulhat egy kikötőből egy időben és lehet hogy az egyik megáll 2 faluban a másik hajó a másik kettőben... tehát mielött beszálltok kérdezzetek rá hogy az adott hajó hol fog megállni. Az első 3 városka nagyon hasonló, egy sziklás részen tud kikötni a hajó de eléggé inog, egy kis hídon lehet kiszállni, amit a tengerészek biztosítanak. Itt nincs is fürdési lehetőség, max. egy pici homokos sáv van (20méter), ezért a sziklákon fekszenek sokan és onnan mennek be a vízbe ami nem kényelmes és hullámzás esetén nem is engedélyezett -pontosabb leírást találtok az 5 faluról a bemutató részben, vagyis klikk ide..

Igazi homokos strand csak Monterossoban van, kár hogy szinte mindig tele van és nagy része fizetős nyáron ( június1-szept 15 között) de vannak szabad szakaszok is ingyen zuhannyal. A többi faluban sziklákról vagy kisebb kavicsos partokon lehet bemenni fürödni. A víz tiszta, lehet búvárkodni is szervezetten mert egy természetvédelmi helyről lévén szó nem lehet csak úgy bárhol lebukni.  Vernazzában is van egy kisebb homokos szakasz ahova késő délután már nem süt be a nap és a vize elég barnás.

Költségek:  Az autópálya Pisa - Sarzana vonalon kb 7 euro, La Speziáig 8,50 euro, aki messzebbről jön annak logikusan több. A hajóra a legdrágább napi jegy ára 2023ban 39 euro felnőtteknek és 20 euro 12 év alatti gyerekeknek ( 5év alatt ingyenes), ezzel brámelyik hajóra fel lehet ü

lni a nap folyamán. Lehet fizetni kpvel vagy hitelkártyával is, már meg lehet venni előre online bár én nem szoktam. A parkolás napi díja 12-15 euro, ez kpben vagy hitelkártyával fizethető. A napi vonatjegy amivel a gyalogösvényeekt is bejérhatjuk idén 2022ben 18,41euroba kerül de van csalédos jegy is 2 felnőtt két kisebb gyerek részére vagy 3 napos verzió is. Monterossoban a strandon egy napernyő 2 napággyal 28-45 euro között akkor is ha csak 2 órára szeretnétek (nem érdemes szerintem).

Evés - ne vigyetek szebóndvicset mert mindenhol isteni dolgokat kjnálnak- pizzaszelet, tengeri herkentyűk kisütve, fagyi... az árak egészen normálisak még az éttermekben is de vigyázat! az ebédidő 15.00ig tart és utána este 20.00ig zárva van a legtöbb étterem. Az éttermekben csak enni lehet de egy sörre vagy kávéra nem engednek leülni.

A pontos menetrendhez nézd meg a közlekedéses cikket, klikk ide . Mindegyik kikötőben ki van írva ugyanez a menetrend és a reggeli jegyvásárláskor is adnak egy menetrendet kézbe mindenkinek.

* * * * * * * * * * * * *

Vissza a Cinque terrés menühöz klikk ide.

Hozzászólások

+2 #6 Viki 2019-08-14 22:21
2019 juliusi család

Szia Viki!

Jó, hogy vagy!
Nagyon jól éreztük magunkat Toszkánában. Már holnap visszamennénk!
Végig biztonságot jelentett számunkra, hogy Te létezel. És köszönjük a telefonos segítséget! Nagyon jó a honlapod, minden információ megtalálható rajta. Magyarul!

A Cinque terre-i kirándulás hatalmas élmény volt mindnyájunknak! Köszönjük Neked!

Minden jót a jövőben!
Remélem jövőre is találkozunk!
T. család (Diána, Jani, Hédi, Gerda)
Úí: A karkötőket hordjuk!
0 #5 Viki 2018-08-30 15:15
2018as család
Szia Viki,

a toszkánai utazásunk ebben a formában nem valósulhatott volna meg nélküled. Köszönjük a segítségedet a szállás foglalásban, a "Csinkveterre" nap megszervezésében valamint a sok-sok hasznos tanács, információ biztosításában. Nagyban megkönnyítetted a dolgunkat a hét összerakásában. Nagyon jól éreztük magunkat, a Cinque Terre kiránduláson különösen. Nem szeretnélek megijeszteni, de biztosan fogunk még jelentkezni nálad :))

Köszönjük még1x, Ildikó, Péter, Benedek
+1 #4 Viki 2017-09-03 23:13
2017esek
Kedves Viki!

Most rendezgetem a Toszkániai kiránduláson készített fotókat, és Neked is küldök párat. Nagyon köszönjük a kirándulásunk szervezésében az aktív, számunkra nélkülözhetetlen segítségedet. Lehet, hogy közhely, de tényleg... "nélküled ez így nem jöhetett volna létre". A várakozásainkat maximálisan felülmúlta az az élmény melyben "fürödhettünk".
Valóban kevésnek bizonyult az egy hét, mert jóformán csak beleszippantottunk a Toszkán világba. Nagyon jó döntés volt, hogy elmehettünk veled a hajókázásra, mert ezt önállóan nehéz lett volna egy nap alatt megcsinálni.
E​​ldöntöttük, ha egészségünk, és az azok a piszkos anyagiak is engedik, 2 év múlva újból visszatérünk, de már akkor két hétre.

Még egyszer hálásan köszönjük a jóindulatodat, sok sikert, és minden jót kívánunk.
0 #3 Rekavicky 2015-07-24 23:48
2013 juniusiak
Kedves Viki!

Szeretném még egyszer, így utólag is nagyon szépen megköszönni közreműködésedet és segítségedet!
Egy felejthetetlen hetet töltöttünk el a csodás Toszkánában.
A szállásunk tökéletes volt, mindent úgy tapasztaltunk, ahogy ígérted.....
...A Cinque Terre-n tett hajóútunk büvölete azt hiszem még jó ideig kitart, valóban tengerről volt érdemes megnézni, ahogy tanácsoltad. Ami plusz élményt nyújtott, Lerici teljesen elvarázsolt minket, este még bebarangoltuk a sikátorait. Egy nagy baj volt, hogy nem volt elég az idő, a röpke egy nap.
Szóval, tökéletes volt a hetünk, igazán életre szóló élményekkel gazdagodtunk és reméljük, hogy a jövőben is keresni fogunk Téged, hogy segítsd a visszamenetelt.
Sokat jelentettek az ötleteid, tanácsaid, leírásaid, nyugalmat és biztonságérzetet adott.
Nagyon ügyesen kitaláltad és kiépítetted magadnak ezt a munkát, szívből kívánunk a továbbiakhoz sok erőt, kitartást, lelkesedést!
-2 #2 Rekavicky 2015-07-24 22:44
Szia Viki! Nem volt alkalmunk elköszönni, ill. megköszönni a sok infót a mai hajókiránduláson amit tőled kaptunk. Remélelem hamarosan találkozunk: B. Marianna
+1 #1 Rekavicky 2015-07-24 22:43
Szia Viki!

Tegnap már nem volt időnk elköszönni, mert már mindenki fáradt volt és siettünk vissza a szállásra, de ezúton szeretném megköszönni a sajtos-boros-olajos programot és a Cinque Terre-s kirándulást. Mindenki jól érezte magát - még a meleg ellenére is -, mert nagyon szép helyeken jártunk, amit kár lett volna kihagyni.
Mégegyszer köszönjük a segítséget!

További szép nyarat!

Anetta

You have no rights to post comments